Köpevillkor
Beställning
Förutom att beställa här på webbplatsen kan du även ringa eller posta in din beställning.
Ordertelefon: 036-16 91 50. E-post: order@waterbed.se
Adress:
Svensk Vattensängservice AB
Tegelbruksgatan 10
554 50 Jönköping
Priser
Alla priser är i svenska kronor (SEK) inkl 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser, felaktigt använda rabattkoder eller fraktberäkningar. I så fall blir du kontaktad av vår kundtjänst inom vanligtvis 24 timmar innan ordern behandlas.
1. Förskottsbetalning Swish
Överför betalningen till Svensk Vattensängservice AB, Swish konto: 1235136650 samma dag
som du beställer dina produkter, då skickas varorna efter det att vi fått betalningsuppdraget.
2. Faktura skickas med brev. 30 dagar kredit upp till 8000 SEK. 10 dagar kredit över 8000 SEK. Observera att en kreditprövning görs om du inte handlat av oss innan. Obetalda fakturor hanteras av Svea Inkasso (kostnader tillkommer).
3. Betalning vid avhämtning, du betalar vid avhämtning på vårt kontor i Jönköping,
efter avtalad tid. Vi tar inte kort men du kan betala kontant eller med Swish
Ring/maila oss innan för tidsbokning. 036-16 91 50. info@waterbed.se
Betalning från utlandet IBAN: SE15 9020 0000 0902 3779 3069 ELLFSESS Bank: LF bank, Box 623, 55118 Jönköping
Vid beställning av kompletta sängar som skickas från fabrik, gäller alltid förskottsbetalning.
Fraktkostnader
Vi sänder normalt paket med Schenker och brev med Postnord.
Beställningar över 3000 SEK är alltid fraktfritt.
Fraktkostnad tillkommer på order under 3000:- enligt följande:
• Varuvärde 0 – 499:- fraktkostnad 69:- gäller varor som kan skickas som brev (mindre produkter) (ej spårbart)
• Varuvärde 0 – 3000:- fraktkostnad 149:- med Schenker hämtpaket eller 2 brev. (spårbart)
• Varuvärde över - 3000:- Fraktfritt med Schenker hämtpaket. (spårbart)
Leveranssätt
Hämtpaket Schenker (hämtas i Din närbutik) Leverans 1-2 dagar (149.00 SEK)
Brev (mindre produkter) (faktura medföljer) Leverans 2-4 dagar (69.00 SEK)
Avhämtning (från vårt lager, kontakta oss innan) Leverans Omgående (0.00 SEK)
Hemleverans. Endast Kompletta sängar, skickas direkt från fabrik i Danmark. (0.00 SEK)
För företag, kommuner & regioner
Företagspaket direktleverans (körs ut före 16.00) Leverans 1-2 dagar (180.00 SEK)
Till kommuner, regioner och andra som kräver elektronisk faktura tas en fakturaavgift ut (48.00 SEK)
Beställningsbekräftelse
Du får en Beställningsbekräftelse från butiken som skickas till dig via e-post. Du måste därför fylla i din e-postadress i formuläret. Vi lämnar aldrig ut din epost till tredje part utan den används bara i vår kommunikation med varandra.
Betala i tid
På Fakturor som inte betalas i tid så tas en påminnelseavgift ut (fn 75 SEK) betalas den ändå inte så lämnas den över till Svea Inkasso och ytterligare kostnader kan tillkomma. Vi skickar en skriftlig påminnelse och ni har 8 dagar på er att betala.
Säkerhet
Alla uppgifter du lämnar till oss i form av namn, telefon, leveransadress eller e-postadresser stannar kvar hos oss. Vi lämnar under inga omständigheter ut uppgifter till tredje part. All information om dig lagras i krypterad form i vår databas. Det är endast relevant information för att vi ska kunna leverera varor eller kontakta dig som du finns i vår databas. Din e-postadress kommer att användas av oss för verifiering att det är du som gjort beställningen.
Ångerrätt
Enligt lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du 14 dagars ångerfrist från den dag du tar emot varan. Varan ska vara oanvänd, komplett samt i obrutet emballage. Var vänlig ta kontakt med oss innan du returnerar varan. Du som kund står för returfrakten samt administrativa avgifter. Vi betalar inte tillbaka några pengar för varor som inte uppfyller dessa kriterier. Kunden står för alla eventuella fraktkostnader vid ånger/returköp.
Reklamation
Vid skadade eller felaktiga varor, eller om vi sänt fel varor, så måste reklamation ske inom 14 dagar. Du får då en ny vara eller pengarna tillbaka om varan utgått ur sortimentet. Är varan skadad i frakten skall du lämna in hela paketet med allt emballage till ditt utlämningsställe. Vid felaktiga varor så skickar vi en returlapp så att du kostnadsfritt kan sända varorna till oss.
Vid reklamation av madrasser och tillbehör enligt garanti så gäller följande:
Akva madrasser fabriksgaranti på 5 år gäller när sömmar/skarvar har gått upp (fabrikationsfel ) det gäller inte hål på madrassen som orsakats av kund eller felaktigt handhavande.
Wacore madrasser fabriksgaranti på 3-5 år gäller när sömmar/skarvar har gått upp (fabrikationsfel )det gäller inte hål på madrassen som orsakats av kund.
Element alla våra element har en fabriksgaranti på 3 år. Garantin gäller inte om kund har orsakat felet själv genom felaktigt handhavande.
Outlösta paket
Outlösta paket debiteras med faktiska kostnader men dock lägst 300kr.
Falska beställningar/bedrägeri
Alla falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Svensk Vattensängservice AB bistår alltid med sitt yttersta för att underlätta för polisen i utredningsarbetet. Vi loggar samtliga våra kunders IP adresser, tills dess att beställd vara/tjänst har betalats och kommer undantagslöst att polisanmäla upphovsmakaren till falska beställningar. Vi tar detta ytterst på allvar; om någon utger sig för att vara någon annan och har beställt i ert namn är det viktigt att du anmäler detta till oss. Personer under 18 år får enligt lag inte handla via nätet. Köp kan ske genom att beställningen utförs av målsman.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Med vänliga hälsningar
Svensk Vattensängservice AB
Senast uppdaterad 2022-01-21